İsmail Demir: HÜRJET 18 Mart’ta uçacak

Türk savunma sanayii maruz kaldığı ambargolara rağmen yeni nesil projelerdeki karalılığını sürdürüyor.

Savunma ve havacılık sanayimizin en önemli mihenk taşlarından olan HÜRJET Projesi’nde de belirlenen takvime uygun biçimde çalışmalar devam ediyor.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından yürütülmekte olan HÜRJET Projesi’nde artık son aşamalara gelindi.

Türk havacılığına level atlatacak projede ilk uçuş tarihi olarak 18 Mart 2023 belirlenmişti.

Bu kapsamda çalışmalarına hız kesmeden devam eden TUSAŞ, belirlenen program kapsamında uçuşun yapılması için gerekli çalışmaları yapıyor.

Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir de HaberGlobal canlı yayınında HÜRJET ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

HÜRJET’in Türk havacılığı açısından ne denli önemli bir proje olduğunun altını çizen Başkan Demir;

“HÜRJET, ilk defa size gösteriyoruz. Bu, artık gün sayıyor. 18 Mart’ta uçacak. Uçak projelerimizin bazıları aşırı iddialı. Ama şimdi Süper Lig’e de çıktık ya, daha iyisini de yaparız diyoruz ya. Tecrübe eksikliğimizi de biliyoruz ama yüklendik ama ‘Çılgın Türkler’ düşüncesini tekrar hayata geçireceğiz. Bir eğitim uçağı olarak başladık ama yakın hava destek unsurlarıyla da donatılacak. HÜRKUŞ da malum öyle başladı. Milli muharip uçak motoru da çok hızlı şekilde hayata geçirilir.

Gençlerle konuşuyoruz, birlikte oluyoruz, onların heyecanı görüyoruz. Bu dinamizm, bu motivasyon başaramazsa biz kabahatliyiz. Bizim bunun önünü açmamız lazım. Onların “önüme engel çıktı, yapamadım” demesine müsaade etmemeliyiz. Öncelik verdiğimiz temeldeki konu.

HÜRJET’in uçmuş olması önemli. ATAK, çeşitli değerlendirmelere bakıldığında gerçekten çok iyi bir helikopter. Pakistan çok zor şartlarda denedi. Bir kusur bulunamadı, gerçekten çok iyi. Biz bazı şirketleri Türkiye’de iş yapmaya zorunlu tutuyorduk, bu faaliyet birçok şirketi çok da memnun etti. Türkiye’ye güvenin diyoruz. Cumhurbaşkanımız defalarca tekrarlıyor.” ifadelerini kullandı.

HÜRJET Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı

HÜRJET Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı; tek motorlu, tandem ve modern aviyonik suite sahip kokpiti ile üstün performans özelliklerini kullanarak kritik durumlarda rol almak üzere tasarlandı. HÜRJET’in silahlı varyantı; geniş görev yelpazesi ve üstün faydalı yük kapasitesi ile muharebe alanlarında önemli bir güç unsuru.

HÜRJET Projesi, Jet Tekamül Eğitimi kapsamında kullanılan T-38 uçakları ile Akrotim gösterilerinde kullanılan F-5 uçaklarının yerine Türk Hava Kuvvetleri envanterine dahil edilmek üzere başladı.

HÜRJET, 1.2 Mach azami hız ve 45,000 ft azami irtifada görev yapacak şekilde tasarlanacak ve son teknoloji görev ve uçuş sistemlerini barındıracak. HÜRJET’in 2721 kg faydalı yük kapasitesine sahip Hafif Taarruz Uçağı modeli, ülkemizle birlikte dost ve müttefik ülkelerin silahlı kuvvetlerinde, hafif taarruz, yakın hava destek, sınır güvenliği, terörle mücadele gibi görevlerde kullanılmak üzere silahlandırılacak.

Projenin halen devam etmekte olan kavramsal tasarım aşamasında, yapılan pazar analizinin ışığında tek motor ve çift motor alternatifleri değerlendirilerek, motor sayısına karar verilecek ve buna uygun olarak kavramsal tasarım çalışmaları yürütülecek. Uzun temin süreli sistemlerle ilgili tedarikçilerle iletişime geçilerek sistem çözümleri oluşturulacak.

Editör : SavunmaTR Haber Merkezi

Buy JNews Buy JNews Buy JNews
REKLAM

Benzer Haberler

Hoşgeldiniz

Aşağıdaki hesabınıza giriş yapın

Şifrenizi Sıfırlayın

Şifrenizi sıfırlamak için lütfen kullanıcı adınızı veya e-posta adresinizi giriniz.